2 wrz 2010

Wyprowadzanie defa

Okazuje się, że nie tylko względem początkujących przeciwników warto stosować taktykę wyprowadzania defa z wioski tuż przed atakiem. Działa ona tak samo skutecznie w zaawansowanym stadium gry, wobec - wydawałoby się - doświadczonych graczy.

Długa linia frontu nierzadko uniemożliwia zbunkrowanie wiosek, na które przeciwnicy wysłali przynajmniej kilkaset ataków. Wówczas pozostaje nam bronić się metodą, która najskuteczniej broni naszych wiosek w początkowej fazie gry (np. przy kilku wioskach). Szczególnie dlatego, że ataki na świecie uruchomionym przed rokiem i więcej offy czasami wysyłane być muszą z 60-80-godzinnym wyprzedzeniem.

Przepuszczenie ataków
Najprostszym rozwiązaniem jest wycofanie wątłego defa z wioski na czas ataku i przepuszczenie wszystkich offów bez ponoszenia strat. Stracimy w ten sposób jedynie mur, który można szybko odtworzyć. Gdy ataki zmierzały do nas 80 godzin (i więcej), droga powrotna zajmie im tyle samo czasu, a ponowny atak zwielokrotni ilość godzin do 240 godzin. To najłatwiejsza strategia obrony w sytuacji braków w zagrodach defowych. Bo w ciągu tych 240 godzin, czyli 10 dni, w niemal każdej wiosce jesteśmy w stanie odbudować i mur, i prawie cały garnizon obronny. Co więcej, możemy również ustalić ze współplemieńcami termin i cel ataku na agresywnego przeciwnika - dzięki któremu przejęte lub zniszczone zostaną jego wioski offowe nim offy dojdą do naszych osad.

Likwidacja szlachcica
Zdarza się jednak, że jesteśmy atakowani offami oddalonych graczy, a przejmowaniem wiosek zajmują się przeciwnicy sąsiadujący z nami. Wówczas warto wysyłać def przed każdym atakiem do pobliskiej (najlepiej własnej) osady na chwilę przed atakiem, a tuż po nim przerywać komendę wsparcia. Wojsko wychodzi i wraca do wioski w łącznym czasie 2-3 minut. Dopiero gdy zobaczymy atak przejmujący z jednej wioski, warto wyjść z defem i przepuścić pierwszy z czterech ataków (zwykle wzmocniony offem), a powrót garnizonu zaplanować tuż przed wejściem drugiego szlachcia. W takiej sytuacji nawet niewielka ilość obrony nie tylko uniemożliwi przejęcie wioski, ale i zazwyczaj zniszczy trzech szlachciców przeciwnika z niewielką ilością towarzyszących mu wojsk.

Wie o tym prawie każdy doświadczony gracz. A jednak... wciąż padają w ten sposób ataki wielu z nich. Czasem proste rozwiązanie okazuje się skuteczniejsze od skomplikowanego. :) -->

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj, wyjaśnij, skrytykuj - pomóż innym lepiej zrozumieć grę!