Na początku naszej przygody z Plemionami wioski barbarzyńskie są cennym źródłem surowca. Później często przejmujemy je, by tworzyć sieć defensywnego zabezpieczenia osad ofensywnych. Z czasem coraz rzadziej zwracamy na nie uwagę. Poza jednym przypadkiem - i o tym dziś będzie mowa.
Gdy startuje nowy świat na Plemionach, rejestrujący się na nim gracze cieszą się z sąsiedztwa tzw. barbarek (czyli wiosek barbarzyńskich i osad koczowniczych, zaznaczonych na mapie szarym kolorem). Dzięki regularnemu wysyłaniu na nie ataków - nazywamy to farmieniem - rozwój naszej pierwszej osady znacznie przyspiesza. Na niektórych światach tego typu wioski same rozbudowują się do odpowiedniego poziomu punktowego (np. 3100 pkt). Jednak wtedy rzadko są farmione, częściej przejmujemy je, by rekrutować w nich defa i zabezpieczyć nim okoliczne wioski z ofami.
Ofem wioski nie obronisz
Z reguły o wioskach barbarzyńskich przypominamy sobie, gdy ktoś atakuje osadę, w której rekrutujemy topory i LK (czyli ofa). Każdy trzeźwo myślący gracz wie, że nawet silna obrona nie chroni w pełni wojsk ofensywnych w wiosce. Jeżeli w wyniku ataku stracimy 200 pikinierów i tyle samo mieczników, równolegle straty w ofie pozostawionym na czas ataku będą kilkakrotnie większe. W końcu to wojska ofensywne i bronić się nie potrafią. Dlatego zawsze odpierając ataki powinniśmy wyprowadzać ofa z wioski. Nawet jeśli jest dobrze obstawiona defem.
(Pamiętaj: tylko niedoświadczeni gracze atakują defem lub bronią się ofem - jeśli tak robisz, nie dziw się, że ktoś Cię nazwał noobem - zasłużyłeś na to miano...).
Wsparcie lub przerwany atak
Siły ofensywne wyprowadza się z wioski na wiele sposobów. Najczęściej wysyłamy off do leżącej w pobliżu wioski barbarzyńskiej. Czasem przesyłamy go jako wsparcie do osady zaprzyjaźnionego sąsiada lub do pobliskiej własnej wioski (która nie jest atakowana lub wrogie wojska dotrą do niej znacznie znacznie później, umożliwiając nam wycofanie naszego ofa na czas). Niekiedy też - jeżeli możemy spędzić więcej czasu przy komputerze - na 2-3 minuty przed dojściem ataku wysyłamy off na wioskę gracza z wrogiego plemienia (lub na osadę barbarzyńską), a w kilka sekund po ataku przeciwnika przerywamy akcję i off wraca do macierzystej osady (na przerwanie ataku mamy 10-15 minut od chwili kliknięcia w przycisk "Napad").
To jeszcze nie wszystko - zachęcam do lektury kolejnego wpisu.
-->
Gdy startuje nowy świat na Plemionach, rejestrujący się na nim gracze cieszą się z sąsiedztwa tzw. barbarek (czyli wiosek barbarzyńskich i osad koczowniczych, zaznaczonych na mapie szarym kolorem). Dzięki regularnemu wysyłaniu na nie ataków - nazywamy to farmieniem - rozwój naszej pierwszej osady znacznie przyspiesza. Na niektórych światach tego typu wioski same rozbudowują się do odpowiedniego poziomu punktowego (np. 3100 pkt). Jednak wtedy rzadko są farmione, częściej przejmujemy je, by rekrutować w nich defa i zabezpieczyć nim okoliczne wioski z ofami.
Ofem wioski nie obronisz
Z reguły o wioskach barbarzyńskich przypominamy sobie, gdy ktoś atakuje osadę, w której rekrutujemy topory i LK (czyli ofa). Każdy trzeźwo myślący gracz wie, że nawet silna obrona nie chroni w pełni wojsk ofensywnych w wiosce. Jeżeli w wyniku ataku stracimy 200 pikinierów i tyle samo mieczników, równolegle straty w ofie pozostawionym na czas ataku będą kilkakrotnie większe. W końcu to wojska ofensywne i bronić się nie potrafią. Dlatego zawsze odpierając ataki powinniśmy wyprowadzać ofa z wioski. Nawet jeśli jest dobrze obstawiona defem.
(Pamiętaj: tylko niedoświadczeni gracze atakują defem lub bronią się ofem - jeśli tak robisz, nie dziw się, że ktoś Cię nazwał noobem - zasłużyłeś na to miano...).
Wsparcie lub przerwany atak
Siły ofensywne wyprowadza się z wioski na wiele sposobów. Najczęściej wysyłamy off do leżącej w pobliżu wioski barbarzyńskiej. Czasem przesyłamy go jako wsparcie do osady zaprzyjaźnionego sąsiada lub do pobliskiej własnej wioski (która nie jest atakowana lub wrogie wojska dotrą do niej znacznie znacznie później, umożliwiając nam wycofanie naszego ofa na czas). Niekiedy też - jeżeli możemy spędzić więcej czasu przy komputerze - na 2-3 minuty przed dojściem ataku wysyłamy off na wioskę gracza z wrogiego plemienia (lub na osadę barbarzyńską), a w kilka sekund po ataku przeciwnika przerywamy akcję i off wraca do macierzystej osady (na przerwanie ataku mamy 10-15 minut od chwili kliknięcia w przycisk "Napad").
To jeszcze nie wszystko - zachęcam do lektury kolejnego wpisu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Skomentuj, wyjaśnij, skrytykuj - pomóż innym lepiej zrozumieć grę!