6 paź 2009

Plemiona - jednostki wojskowe

Gdy założysz już swoją pierwszą wioskę na Plemionach, otrzymasz automatycznie 5-dniowy okres ochronny przed atakami innych graczy. Cały ten czas należy poświęcić na intensywny rozwój osady i produkcję wojsk - a zarazem na naukę podstaw gry.

Jakie wojsko?
Początkujący gracze często nie zdają sobie sprawy z różnic między jednostkami wojsk, które można rekrutować w koszarach. A różnice te są bardzo ważne! Gracze bez odpowiedniego doświadczenia rekrutują w koszarach wszystko jak popadnie. W ten sposób już na początku gry poważnie się osłabiają, sami spowalniając swój rozwój i efektywność w rywalizacji z innymi.

Def i off
Podstawowa zasada: wojska na Plemionach dzielimy na obronne (w grze nazywane "defem") i ofensywne (zwane "ofem/offem"). Def to pikinierzy, miecznicy, łucznicy. Off - topornicy, lekka kawaleria, tarany i konni łucznicy. Oprócz nich mamy jeszcze tzw. jednostki specjalne, w różnych okolicznościach służące tak obronie, jak i atakowi: zwiadowcy, ciężka kawaleria, rycerz i katapulty. Możemy także rekrutować szlachciców, pozwalających nam przejmować pokonane wioski.

LK, CK i gruby
Zanim opiszemy każdą z jednostek, warto wspomnieć, że część z nich na forach plemiennych opisuje się skrótami. I tak np. lekka kawaleria to LK, ciężka kawaleria CK, toporników natomiast zwie się niekiedy "topkami". Na poszczególnych światach mamy też rycerza, który wzmacnia część wojsk (skrótowo zwie się go "ryckiem"). No i najciekawsze: szlachcica z reguły określa się mianem "grubasa" lub "grubego". Ot, taka fantazja...

2 komentarze:

Skomentuj, wyjaśnij, skrytykuj - pomóż innym lepiej zrozumieć grę!