24 paź 2009

Taktyka - dlaczego warto bunkrować wioski?

Bunkier w rzeczywistości nie służy samej obronie osady przed wrogim najazdem. Jego zasadniczą rolą jest demotywowanie przeciwnika, zniechęcenie go do dalszych ataków.

Bunkrowanie jako manewr taktyczny
Samej obronie wioski przed kilkoma atakami może służyć zgromadzenie w obronie 4-5 zagród defowych. Jeśli jednak chcemy wpłynąć na to, jak przeciwnik nas postrzega (i chcemy mieć kontrolę nad tym, co o nas myśli) – warto zastosować pewien manewr. Gdy ataki kierowane są na kilka osad, powinniśmy zgromadzić w nich maksymalną ilość wojsk obronnych (opustoszając z defa wszystkie pozostałe wioski). Warto wówczas poprosić o pomoc w zbunkrowaniu wszystkich okolicznych sąsiadów i współplemieńców.


Nie do pokonania?
Co więcej – nie należy przesyłać do bunkrowanych wiosek większych garnizonów zwiadu. Dzięki temu zwiadowcy wysłani przez wroga wraz z ofami wrócą do macierzystej wioski, a nasz przeciwnik otrzyma raport z ataku. Gdy w kilku wioskach zobaczy potężne ilości obrony – z reguły zrezygnuje z dalszych ataków, myśląc, że i tak straci wszystkie siły ofensywne, nie osiągając żadnego efektu. W ten sposób możemy zyskać na czasie, by zrekrutować większą ilość wojsk obronnych, a niekiedy - zyskać sławę gracza nie do pokonania... :)
-->

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj, wyjaśnij, skrytykuj - pomóż innym lepiej zrozumieć grę!