8 paź 2009

Def, czyli obrona


Pikinierzy, miecznicy, łucznicy - te trzy rodzaje jednostek wojskowych zapewnią odpowiednią obronę Twojej wiosce na Plemionach.

Piki
Pikinierzy (na forach plemiennych zwani po prostu pikami) sprawdzają się w obronie przeciw lekkiej kawalerii. W przypadku ciężkich kawalerzystów ich siła obronna nieco spada, ale nadal jest wysoka. Najgroźniejsi są dla nich topornicy - niszczą pikinierów błyskawicznie i bardzo skutecznie. Pikinierów tworzy się na początku gry również dlatego, że atakując sąsiednie wioski barbarzyńskie, poruszają się szybko i przynoszą stosunkowo dużo łupu - 25 jednostek surowców.


Miecze
Miecznicy (miecze) skutecznie walczą z napadającymi Cię topornikami, ale szybko ulegają sile kawalerii. Mimo to są bardzo silną jednostką obronną. Nie przydają się za to do zbierania łupów z wiosek barbarzyńskich czy osad koczowniczych (czyli do tzw. farmienia), mogą bowiem zabrać tylko 15 jednostek surowców i dość długo wędrują między wioskami. Nie pełnią żadnej dodatkowej roli poza obroną Twojej osady. Wysłani w ataku - zadają minimalne straty, sami ginąc w ogromnych ilościach nawet przy bardzo słabo bronionej wiosce.

Łuki
Łucznicy (łuki) bywają niedocenianą, choć bardzo skuteczną jednostką defensywną. Wyobraźcie sobie atakowany gród, z którego deszcz strzał pada na szturmujące go wojska zanim podejdą pod mury i zaczną zadawać jakiekolwiek straty. Na Plemionach jest podobnie, choć strzał nie widać, a o wszystkim decydują punkty obliczane przez komputer. Łucznicy wspierający obronę (piki i miecze) czynią wioskę bardzo trudną do zdobycia. Przeciwnik musi stracić wiele wojsk ofensywnych, by przebić się przez wioskę obsadzoną dużą ilością łuczników.

Łatwy łup
Warto pamiętać, że piki, miecze i łuki nie służą do ataku. Tylko początkujący i niedoświadczeni gracze próbują nimi walczyć z sąsiadami - i to zawsze bezskutecznie. Jeżeli w atakowanej wiosce jest choćby minimalna obrona, żaden pikinier, miecznik czy łucznik nie wróci już do swojej macierzystej osady... A Ty stracisz całą obronę i staniesz się łatwym łupem dla przeciwników. Twoja przygoda z Plemionami dobiegnie wówczas końca.





-->

5 komentarzy:

  1. kto to pisał przeczytałem tylko o pikach i juz jeden błąd pikienierzy niosą łup 80 jednostek a nie 25

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech.. Piki niosą łup 25. To lekka niesie 80 jak nie wiesz to nie krytykuj.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że piki mają pojemność równą 25! 80 ma lekka -_-

    OdpowiedzUsuń
  4. haha 80 jednostek -.- to lekka kawaleria a pikinierzy niosą 25 dobrze napisane jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Deklu piki niosą 25 LK niesie 80

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj, wyjaśnij, skrytykuj - pomóż innym lepiej zrozumieć grę!