Aktywny udział w dyskusjach toczonych na forum plemiennym to nieodłączna część gry. Nie wszyscy jednak rozumieją znaczenie tego miejsca, co często przypłacają ostatecznym rozstaniem z Plemionami. W tej grze liczy się bowiem zespołowość – jeśli wszedłeś do plemienia, musisz przyjąć jego zasady.
Forum z reguły pełni potrójną rolę: informacyjną, rozrywkową oraz integracyjną. O tym, jak bardzo jest rozbudowane – decyduje zwykle doświadczenie władz plemienia i zaangażowanie jego członków.
Regulamin, porady, rezerwacjeFunkcja informacyjna forum jest dość oczywista. Tu publikowany jest regulamin plemienia oraz porady dla początkujących graczy. Tu także działa sąd, a rada i władze zgrupowania przekazują członkom plemienia swoje decyzje lub poddają istotne kwestie pod dyskusję. W tym właśnie miejscu dokonujemy rezerwacji przejmowanych wiosek, by nie dochodziło do utarczek między graczami próbującymi przejąć tę samą osadę.
Karczmiany gwar
Funkcję rozrywkową pełnią zwykle zakładane na forum „oberże” lub „karczmy”. Wszelki spam (którego należy się wystrzegać w innych wątkach forum) trafia właśnie w to miejsce. Aby gracze nie nudzili się zbytnio, gdy ich rozwój spowalnia odbudowywanie wojsk lub oczekiwanie na grupowy atak – w „karczmach” pojawiają się fotozabawy, dyskusje na różnorakie tematy i niezliczona ilość tematów, którymi fascynują się plemienni gracze.
Integracja i wspólnota
Jednak najważniejszą funkcją forum jest jego rola integracyjna. Gracze rozrzuceni w różnych częściach mapy właśnie tutaj ustalają wspólne działania, tu też chwalą się udanymi atakami lub proszą o pomoc. Gdy na forum panuje zgoda, a jego administratorzy efektywnie egzekwują zasady okazywania należytego szacunku rozmówcom – każdą, nawet najbardziej konfliktogenną sprawę bez trudu da się tu załatwić.
Efektywnie, czyli twórczo i karnie
Dobrze prowadzone forum świadczy o sile plemienia. Znający i szanujący się gracze zawsze walczą skuteczniej od pospolitego ruszenia skłóconych współplemieńców*. Wiedzą też, że najważniejsza jest realizacja interesów grupy, a nie zaspokajanie indywidualnych potrzeb poszczególnych graczy. W końcu gra nazywa się „Plemiona”, a nie „Moja Osada” czy „Moje Imperium”. Tutaj – jak w wojsku lub innych zorganizowanych służbach – trzeba się wykazywać nie tylko inwencją, ale i karnością.
* Najboleśniej przekonało się o tym plemię Silent Hunters na świecie 29, gdy w walce z Bad Company jego członkowie nie potrafili wykonać żadnej skoordynowanej akcji – zarówno w ataku, jak i w defensywie. Tymczasem Bad Company zawsze działało wspólnie, wyprowadzając setki ataków dochodzących do wiosek przeciwników niemal w tym samym czasie. Z tego powodu plemię Silent Hunters już niemal przestało istnieć…
Nie czytasz – lekceważysz
Jeśli niektórzy członkowie plemienia nie udzielają się na forum, nie poświadczają swojej aktywności w walce oraz ustalaniu wspólnych planów – nie ma dla nich miejsca w plemieniu. Skoro nie mają czasu i ochoty na rozmowę z towarzyszami, okazują im w ten sposób lekceważenie. A że z reguły forum nie czytają najsłabsi lub najgorsi gracze, prędzej czy później zostają z plemienia wyproszeni. W przypadku mocnych organizacji oznacza to, że w ciągu kilku dni tracą wszystkie swoje wioski i kończą grę. Cena za okazane współplemieńcom lekceważenie bywa więc wysoka...
-->
Forum z reguły pełni potrójną rolę: informacyjną, rozrywkową oraz integracyjną. O tym, jak bardzo jest rozbudowane – decyduje zwykle doświadczenie władz plemienia i zaangażowanie jego członków.
Regulamin, porady, rezerwacjeFunkcja informacyjna forum jest dość oczywista. Tu publikowany jest regulamin plemienia oraz porady dla początkujących graczy. Tu także działa sąd, a rada i władze zgrupowania przekazują członkom plemienia swoje decyzje lub poddają istotne kwestie pod dyskusję. W tym właśnie miejscu dokonujemy rezerwacji przejmowanych wiosek, by nie dochodziło do utarczek między graczami próbującymi przejąć tę samą osadę.
Karczmiany gwar
Funkcję rozrywkową pełnią zwykle zakładane na forum „oberże” lub „karczmy”. Wszelki spam (którego należy się wystrzegać w innych wątkach forum) trafia właśnie w to miejsce. Aby gracze nie nudzili się zbytnio, gdy ich rozwój spowalnia odbudowywanie wojsk lub oczekiwanie na grupowy atak – w „karczmach” pojawiają się fotozabawy, dyskusje na różnorakie tematy i niezliczona ilość tematów, którymi fascynują się plemienni gracze.
Integracja i wspólnota
Jednak najważniejszą funkcją forum jest jego rola integracyjna. Gracze rozrzuceni w różnych częściach mapy właśnie tutaj ustalają wspólne działania, tu też chwalą się udanymi atakami lub proszą o pomoc. Gdy na forum panuje zgoda, a jego administratorzy efektywnie egzekwują zasady okazywania należytego szacunku rozmówcom – każdą, nawet najbardziej konfliktogenną sprawę bez trudu da się tu załatwić.
Efektywnie, czyli twórczo i karnie
Dobrze prowadzone forum świadczy o sile plemienia. Znający i szanujący się gracze zawsze walczą skuteczniej od pospolitego ruszenia skłóconych współplemieńców*. Wiedzą też, że najważniejsza jest realizacja interesów grupy, a nie zaspokajanie indywidualnych potrzeb poszczególnych graczy. W końcu gra nazywa się „Plemiona”, a nie „Moja Osada” czy „Moje Imperium”. Tutaj – jak w wojsku lub innych zorganizowanych służbach – trzeba się wykazywać nie tylko inwencją, ale i karnością.
* Najboleśniej przekonało się o tym plemię Silent Hunters na świecie 29, gdy w walce z Bad Company jego członkowie nie potrafili wykonać żadnej skoordynowanej akcji – zarówno w ataku, jak i w defensywie. Tymczasem Bad Company zawsze działało wspólnie, wyprowadzając setki ataków dochodzących do wiosek przeciwników niemal w tym samym czasie. Z tego powodu plemię Silent Hunters już niemal przestało istnieć…
Nie czytasz – lekceważysz
Jeśli niektórzy członkowie plemienia nie udzielają się na forum, nie poświadczają swojej aktywności w walce oraz ustalaniu wspólnych planów – nie ma dla nich miejsca w plemieniu. Skoro nie mają czasu i ochoty na rozmowę z towarzyszami, okazują im w ten sposób lekceważenie. A że z reguły forum nie czytają najsłabsi lub najgorsi gracze, prędzej czy później zostają z plemienia wyproszeni. W przypadku mocnych organizacji oznacza to, że w ciągu kilku dni tracą wszystkie swoje wioski i kończą grę. Cena za okazane współplemieńcom lekceważenie bywa więc wysoka...
Dobrze opisany temat i dajacy do myślenia tym którzy nie czytaj forum...
OdpowiedzUsuńTemat dobrze trafiony i opisany, dobra robota :)
OdpowiedzUsuńŚwietny Art.
OdpowiedzUsuńświetny Art.
OdpowiedzUsuńŚwietny art.
OdpowiedzUsuńWspaniały art. :)
OdpowiedzUsuńHmm... O co chodzi z tymi komentarzami powyzej? Artykuł, racja jest dobrze napisany i jest bardzo pomocny, lecz nie wydaje mi sie, by kilku osobom przszyla do glowy ta sama(identyczna wrecz) mysl :D:D
OdpowiedzUsuń